Amikor egy új életszakaszhoz érkezünk, ugorhatunk fejest is bele, majd lesz valahogy kiálltással, de közelíthetünk a váltás felé úgy is, hogy előre tájékozódunk, előre tervezünk, készülünk, és akkor kissé magabiztosabban léphetünk be életünk új fejezetének kapuján. Az óvodában sok-sok játék veszi körül a gyermekeket, a tanulás és fejlesztés játékosan és játékokon keresztül valósul meg. Az udvari játékok során fejlődnek a nagymozgások, a csoportszobai játékokkal a finommotorika. Mindkét eset lehetőséget nyújt a szociális és pszichés fejlődésre és a beszéd alakulására. Az egyes részképességek egymással párhuzamosan és egymást kiegészítve lépnek a következő szintre. Az iskola egy nagy váltás… Iskola előkészítő foglalkozások nélkül szinte lehetetlen megugrani ezt az akadályt, illetve nehézségekbe ütközhet, sok kudarcélménnyel, frusztrációval járhat, ami kihat a további életszakasz minden aspektusára. Aki szeretné, hogy gyermeke iskolakezdése zökkenőmentesen valósuljon meg, annak oda kell figyelnie a részletekre. Nem szükséges a gyerekben pánikot kelteni, rástresszelni az iskolára, de bizonyos alapvető dolgokkal tisztában kell lenni.
Jó esetben az óvoda utolsó évében lehetőség van az óvoda által tartott iskola előkészítő foglalkozások keretében bepillantást nyerni abba, hogy gyermekünk milyen szinten is van az adott készségterületen. Természetesen egy laikus szülőpár nem tudhatja, de az óvodai dolgozók felhívják a figyelmet arra, hogy egy nagycsoportos óvódásnak négy készségterületen kell megfelelnie. Ezek a mozgás, a kogníció, a beszéd és a pszichés-szociális terület. Ha a szülő tisztában van ezekkel az alapkövetelményekkel, akkor már tudatosabban tudja figyelni a saját gyermekét, és jobban közre tud működni az óvoda szakembereivel az iskola előkészítő foglalkozások tekintetében. Egyes esetekben elegendő, ha a gyerek az óvodában elvégzi a szükséges feladatokat, esetleg kicsit gyakorol otthon a szülőkkel, más esetekben viszont előnyös lehet, ha külső szakember segítségét kérik.

Ilyenkor segíthet a Mosolykulcs képességfejlesztő-központ, amit gyermekek számára álmodtak meg, Budapesten. Jellemzői a szeretetteljes, vidám légkör, magas szakmai színvonal, a legújabb módszerek, terápiák alkalmazása. Hogyan juthat hozzájuk el a szülő? Egyszerű: a honlapjukon található kapcsolatfelvételi telefonszám és e-mail-cím mellett van egy kapcsolatfelvételi űrlap is. Ezen a szülő részletekbe menően felvázolja az adott esetet, és ennek segítségével a szakemberek részletesebb képett tudnak kialakítani a problémáról. Ezt követően felveszik a kapcsolatot a bejelentkezővel egy telefonos konzultáció erejéig. Erre általában 1-2 napot kell várni, majd egyzetetnek egy időpontot, és indulhat a személyes találkozással megvalósított fejlesztés. Iskola előkészítő foglalkozások igényének gyanúja esetén hasznos, ha a szülő elolvassa a honlapon található blogbejegyzéseket, amelyekből sok hasznos információt szerezhet, például az iskolaérettség kritériumairól.
Az iskola előkészítő foglalkozások segítenek a gyermeknek a rutinok, a munkaszokás kialakításában. Valójában a foglalkozások hossza is egy iskolai órának felel meg, ahol beszéd- és képességfejlesztés történik, majd 45 perc TSMT torna, ami az előző képességek működését alapozza meg az egyensúly és a mozgások koordinálása révén. A foglalkozások során önszabályozási mechanizmusok alakulnak ki a gyerekben, tudatosabban figyel a mozgására, beszédére, a beszédészlelésére, igyekszik figyelni, érteni, kommunikálni. A foglalkozás kisebb csoportokban zajlik, ami lehetővé teszi, hogy minél kevésbé terelődjön el a gyerek figyelme, és minél többször kerülhessen ő a figyelem középpontjába. Folyamatos visszajelzéseket kap a tevékenységéről, és egyre magabiztosabb lesz, miközben a társaival jól érzi magát, és nem tűnik fel számára, hogy ez egy fejlesztő foglalkozás. Innen már csak egy ugrás az új életszakasz: az iskoláskor.