Verseny a Balatonon

A barátaimmal egy közös nyaraláson vettünk részt a Balatonon, pontosabban Siófokon. Öt napos kikapcsolódást terveztünk mindenféle programokkal, kirándulásokkal, bulikkal, finom ételekkel és italokkal. A szállásunk Siófokon volt, ezért igyekeztünk a környéken keresni programlehetőségeket. Egyik este nagyon fáradtak voltunk, ezért úgy döntöttünk, hogy korán visszatérünk a szállásra és csak játszunk a szobánkban. Hoztunk magunkkal társasokat és kártyákat, azzal szórakoztattuk el magunkat. Közben beszélgettünk és nassoltunk. Ez a legpihentetőbb időtöltés egy nyári estén, mégis szórakoztató. Soha nem lehet mellélőni egy társas esttel. Mindannyian utálunk veszíteni, ezért egyre hevültebb lett a légkör játék közben. Úgy játszottunk végül, hogy az összes játék eredményéből választottuk ki a nyertest. Azonban az első helyért döntetlen alakult ki, ezért úgy döntöttünk, hogy a másnapi vizes programon fogjuk lejátszani a tényleges első helyért folytatott döntőt.

A másnapi vizes program nem más, mint egy balatoni vitorlázás kapitánnyal. Amikor terveztük ezt a nyaralást, az egyik barátom talált rá erre a lehetőségre a Balatonpro honlapján. Élmény sétahajózásokat biztosítanak azok számára, akik egy felejthetetlen balatoni élményen szeretnének részt venni. A báziskikötőjük Siófokon van, mi pedig pont ott terveztünk megszállni. A vitorláshajók 7-12 fő befogadására alkalmasak, de több tíz fős hajók bérlésére is lehetőség van, ha például valaki egy különleges eseményt szerezne a Balaton vízén rendezni. Ugyanis a Balatonpro hajói helyszínt biztosíthatnak születésnapi buliknak, legény-és leánybúcsúknak, csapatépítő tréningeknek és céges partiknak is. Az eseménytől függően kínálnak különböző csomagokat és ajánlatokat, biztosítva a felejthetetlen hajós élményt. Akik még vállalkozóbb szelleműek, azok akár napokig, vagy hetekig is kint hajózhatnak a Balaton vizén, elszakadva a szárazföldi élettől egy kis időre. Persze, nem kötelező folyamatosan a vízen ringatózni. A vitorlásoknak a Balaton körül több helyen is engedélyezett a kikötés. Kikötés után pedig fel lehet fedezni a szárazföldet, az ott található látnivalókat és éttermeket. Kiránduló ötleteket a https://balatonpro.hu/balatoni-vitorlazas-kapitannyal/ linken található oldalon lehet látni.

Mi magunk is az egyik ilyen túraötletet követtük. Siófokról indultunk, elhajóztunk Tihanyig, ahol megnéztük az apátságot, majd ettünk egy híres étteremben. Hajózás közben pedig volt, hogy megálltunk a Balaton közepén és megmártóztunk a vízben. Ott aztán nem volt tumultus, mint a part közelében. Szinte miénk volt az egész tó. Itt bonyolítottuk le a végső döntőt. A feladat úszás volt a hajótól egy kijelölt pontig. (Én nyertem.) Miután végeztünk az úszással, szóltunk a kapitányunknak, hogy indulhatunk tovább. Mi a “balatoni vitorlázás kapitánnyal” opciót igényeltük, mert egyikünk sem ért a vitorláshajókhoz. Szerintem remek ajánlat, hogy a hajó kapitányával együtt lehet kérni ezt a szolgáltatást, mert így azok is át tudják élni az élményt, akik nem tudnak vitorlást irányítani.

Szerencsénkre nagyon jó idő volt aznap, amikor hajózni mentünk, de nincs ok az aggodalomra akkor sem, ha hirtelen rosszra fordulna az időjárás, mert a Balatonpro garanciát biztosít ebben az esetben és a vitorlázást díjmentesen át lehet rakni másik időpontra.

Útközben élveztük a vitorlás nyújtotta kényelmet, mivel úgy vannak felszerelve a hajók, hogy a több órás utazások kényelmesen teljenek. Miután végeztünk a versennyel, a nagy fáradalmak után, hűtött üdítőt iszogattunk a fedélzeten és napoztunk, miközben a kapitányunk kormányozta a vitorlásunkat. Egy felejthetetlen és élményekben gazdag napot töltöttünk el így együtt a barátaimmal.